preskoči na sadržaj

Osnovna škola Sidonije Rubido-Erdödy Gornja Rijeka

Login
Kalendar
« Studeni 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Anketa
Po završetku školovanja htio/la bih:





PROJEKTI

 

 

Sigurno na web



 

Zaštita i prava djece



 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 9. 2011.

Ukupno: 451662
Ovaj mjesec: 2399
Ovaj tjedan: 293
Danas: 7
INTERNET
 

ULOGA ŠKOLSKE KNJIŽNICE U ODGOJU I OBRAZOVANJU

 

Promjene koje u odgojno-obrazovni rad unosi knjižničar odnose se na informacijsku pismenost i poticanje čitanja. Knjižničar potiče razvoj čitalačke kulture i osposobljava korisnike za intelektualnu uporabu izvora pridonoseći razvoju kulture samostalnoga intelektualnog rada.

Zadaća je suvremene školske knjižnice potpora odgojno-obrazovnim ciljevima i zadatcima nastavnoga plana i programa škole. Na prvome mjestu treba osigurati pristup izvorima znanja koji će učenike potaknuti na različite ideje u procesu iskustvenoga učenja i omogućiti im stjecanje stvaralačkoga iskustva pri uporabi i kreiranju informacija.

To su ujedno preduvjeti za uspješna postignuća u učenju i razumijevanju, poticanju mašte i uživanju u čitanju, promicanju načela da su sloboda mišljenja i slobodan pristup informacijama polazišta za uspješno i odgovorno sudjelovanje u građanskom demokratskom društvu. Za ostvarenje odgojno-obrazovnih ciljeva potrebna je suradnja s učenicima, nastavnicima, administrativnim osobljem i roditeljima (skrbnicima).

Osposobljavanje za korištenje znanja posredovanih suvremenom tehnologijom vodeća je uloga školske knjižnice jer poučava učenike samostalnom projektno-istraživačkom radu, potiče ih na stvaralačko i kritičko mišljenje pri pronalaženju, selektiranju, vrednovanju i primjeni informacija.

Ciljevi odgojno-obrazovne djelatnosti u školskoj knjižnici su: priviknuti učenike na knjižnični prostor i ozračje, utjecati na pozitivna mišljenja i stavove o knjizi, knjižnici i njezinoj sveukupnoj građi, te razvijati naviku korištenja knjižnice, razvijati čitateljske i druge sposobnosti i vještine učenika (komunikacijske, informacijske, istraživačke…), osposobiti učenike za korištenje izvora znanja i informacija u školskoj knjižnici, odgajati i obrazovati aktivnoga čitatelja, motivirati učenike za izvanškolsko čitanje, upoznati učenike sa svim izvorima informacija i naučiti ih koristiti usluge školske i drugih knjižnica, posebice uporabu leksikona, enciklopedija, rječnika i slično za istraživačke i projektne zadaće, uputiti učenike na knjige kao stalni izvor raznovrsnih znanja (informativnih, umjetničkih, tehničkih, zabavnih) prikazanih vizualnim, auditivnim i audiovizualnim sredstvima (tekst, slika, crtež, mapa, tonski i video zapis), raditi s darovitim učenicima u dodatnom radu, u slobodnim aktivnostima, te na satovima razredne zajednice, upoznati učenike s primarnim i sekundarnim izvorima informacija za potrebe cjeloživotnog učenja, pratiti i ispitivati zanimanje učenika za knjigu, poučiti učenike o razlikovanju pojmova citat, citiranje, referenca, bilješka i sažetak za potrebe problemsko-istraživačkoga i projektnog rada, poučiti učenike o prepoznavanju bibliografskih podataka o knjižnoj građi.

Neposredni odgojno-obrazovni rad s učenicima u školskoj knjižnici strukturiran je po razredima i sadržajima, te zadaćama odgojno-obrazovnoga rada.

preskoči na navigaciju