Knjižničarka: Jelena Miklečić, prof.
Dunja Golubić, mag. bibliotekarstva (zamjena)
Radno vrijeme: utorkom i srijedom od 8 do 14, i svaki drugi četvrtak od 8 do 14 sati
Web katalog knjižnice dostupan na poveznici https://library.foi.hr/lib/737
e-mail: knjiznica.os.sre@gmail.com
O ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI
Knjižnica je smještena u prizemlju školske zgrade i veličine je 25 m2. Manji dio prostora zauzima čitaonica sa šest sjedećih mjesta. Prema inventarnim knjigama knjižnični fond sastoji se od 2746 jedinica knjižne građe namijenjene učenicima, 956 jedinica knjižne građe namijenjene nastavnicima (stručna građa) i 102 jedinica AV-građe. Knjige su na policama poredane prema signaturnim oznakama abecednim redoslijedom prema prezimenu autora. Knjižnične oznake M za malene čitatelje, D za djecu nižeg uzrasta te O za djecu srednjeg uzrasta. Knjige iz narodne književnosti imaju oznaku N, a igrokazi oznaku I. Ostale knjige referentne zbirke posložene su po signaturnim oznakama od nula do devet. Lektirni fond dostupan je na online katalogu, a informatizacija ostatka knjižničnog fonda bit će završena ove školske godine. Učenici se u knjižnici okupljaju na igru, zajedničko čitanje ili koriste vrijeme za pisanje zadaće. Svakoga mjeseca knjižnica obilježava važne međunarodne datume, ali i obljetnice vezane uz školu i njezinu djelatnost. Jednom tjedno u knjižnici vrijedno djeluje skupina učenika Mali knjižničari. Zainteresirani učenici pomažu knjižničarki u tehničkim poslovima, slaganju knjiga na police, pronalasku tražene knjige, omatanju knjiga, uređivanju panoa, pomoći oko organizacije književnog susreta i drugih događanja u knjižnici.
Usluge knjižnice koristi dvjestotinjak učenika matične škole, učenici područnih razrednih odjela Hižanovec i Kolarec te djelatnici škole.
ULOGA ŠKOLSKE KNJIŽNICE U ODGOJU I OBRAZOVANJU
Promjene koje u odgojno-obrazovni rad unosi knjižničar odnose se na informacijsku pismenost i poticanje čitanja. Knjižničar potiče razvoj čitalačke kulture i osposobljava korisnike za intelektualnu uporabu izvora pridonoseći razvoju kulture samostalnoga intelektualnog rada.
Zadaća je suvremene školske knjižnice potpora odgojno-obrazovnim ciljevima i zadatcima nastavnoga plana i programa škole. Na prvome mjestu treba osigurati pristup izvorima znanja koji će učenike potaknuti na različite ideje u procesu iskustvenoga učenja i omogućiti im stjecanje stvaralačkoga iskustva pri uporabi i kreiranju informacija.
To su ujedno preduvjeti za uspješna postignuća u učenju i razumijevanju, poticanju mašte i uživanju u čitanju, promicanju načela da su sloboda mišljenja i slobodan pristup informacijama polazišta za uspješno i odgovorno sudjelovanje u građanskom demokratskom društvu. Za ostvarenje odgojno-obrazovnih ciljeva potrebna je suradnja s učenicima, nastavnicima, administrativnim osobljem i roditeljima (skrbnicima).
Osposobljavanje za korištenje znanja posredovanih suvremenom tehnologijom vodeća je uloga školske knjižnice jer poučava učenike samostalnom projektno-istraživačkom radu, potiče ih na stvaralačko i kritičko mišljenje pri pronalaženju, selektiranju, vrednovanju i primjeni informacija.
Ciljevi odgojno-obrazovne djelatnosti u školskoj knjižnici su: priviknuti učenike na knjižnični prostor i ozračje, utjecati na pozitivna mišljenja i stavove o knjizi, knjižnici i njezinoj sveukupnoj građi, te razvijati naviku korištenja knjižnice, razvijati čitateljske i druge sposobnosti i vještine učenika (komunikacijske, informacijske, istraživačke…), osposobiti učenike za korištenje izvora znanja i informacija u školskoj knjižnici, odgajati i obrazovati aktivnoga čitatelja, motivirati učenike za izvanškolsko čitanje, upoznati učenike sa svim izvorima informacija i naučiti ih koristiti usluge školske i drugih knjižnica, posebice uporabu leksikona, enciklopedija, rječnika i slično za istraživačke i projektne zadaće, uputiti učenike na knjige kao stalni izvor raznovrsnih znanja (informativnih, umjetničkih, tehničkih, zabavnih) prikazanih vizualnim, auditivnim i audiovizualnim sredstvima (tekst, slika, crtež, mapa, tonski i video zapis), raditi s darovitim učenicima u dodatnom radu, u slobodnim aktivnostima, te na satovima razredne zajednice, upoznati učenike s primarnim i sekundarnim izvorima informacija za potrebe cjeloživotnog učenja, pratiti i ispitivati zanimanje učenika za knjigu, poučiti učenike o razlikovanju pojmova citat, citiranje, referenca, bilješka i sažetak za potrebe problemsko-istraživačkoga i projektnog rada, poučiti učenike o prepoznavanju bibliografskih podataka o knjižnoj građi.
Neposredni odgojno-obrazovni rad s učenicima u školskoj knjižnici strukturiran je po razredima i sadržajima, te zadaćama odgojno-obrazovnoga rada.
PREPORUKA KNJIGA ZA ČITANJE U SLOBODNO VRIJEME
1. Š. Storić: Mačka se uvijek dočeka na noge
2. J. Milen: Leon – čarobnjakov učenik
3. J.K. Rowling: Harry Potter i zatočenik Azkabana
4. J.K. Rowling: Harry Potter i Red feniksa
5. J.K. Rowling: Harry Potter i kamen mudraca
6. J.K. Rowling: Harry Potter i plameni pehar
7. M. Kušec: Pitalice skitalice
8. K. Aldany: Žderači šuma
9. M. Burgess: Duh iz ventilacijskih cijevi
10. M. Cantin: Ljudožder za uspavanku
11. A. Chambres: Otimačice darova
12. R. Collins: Hanky Panky
13. S. Glover: Tajanstveni dječak
14. H. Ben Kemoun: Večer velike utakmice
15. S. Šesto: Zezomljani
16. A. Surget: Horusovo oko
17. E. Reberg: Školski sastavak
18. P. Pullman: Satni mehanizam
19. P. Moret: Klonovi na zalihama
20. K. McCombie: Allyin svijet